Osnovna škola Sunja: Kreativnost i zajedništvo u suočavanju s izazovima
Osnovna škola Sunja suočava se s brojnim izazovima kao i ostale škole na ruralnom području Banovine. Ravnatelj škole Ilija Potkonjak otvoreno govori o svakodnevnim problemima, ali i uspjesima ove škole udaljene 30-ak kilometara od Siska.
„Jedan od naših najvećih izazova je suradnja s roditeljima. U današnje vrijeme, kad su roditelji često preopterećeni, važno je održavati redovitu komunikaciju i zajednički rad na dobrobit djece,“ započinje Potkonjak. Organizacija roditeljskih sastanaka i predavanja postala je ključan alat kako bi roditelji dobili sve potrebne informacije o školskom radu, ali i kako bi zajedno pronalazili rješenja za sve izazove s kojima se učenici suočavaju.
„Ponosni smo na činjenicu da smo osigurali pomoćnike u nastavi za učenike koji se suočavaju sa značajnijim poteškoćama,“ nastavlja Potkonjak. To je dio strategije škole za inkluzivno obrazovanje.
„Ova podrška pokazuje našu posvećenost pružanju jednakih prilika za sve učenike,“ naglašava ravnatelj, dodajući da se škola trudi osigurati svakom djetetu potrebnu pažnju i podršku.
No, osim suradnje s roditeljima i inkluzije, jedan od najvećih izazova s kojima se suočava škola je održavanje školskog prostora.
„Škola nije nova, i zahtijeva stalna ulaganja,“ kaže Potkonjak, „ali tu nam općina Sunja zaista pomaže.“ Općina, iako malena i s ograničenim resursima, pruža podršku kroz financiranje različitih projekata, sufinanciranje produženog boravka, pa čak i materijalnu pomoć za učenike. „Bez njihove pomoći, mnogi bi projekti ostali samo ideje“ – ističe ravnatelj Potkonjak.
Ipak, problem prometne izoliranosti je neizbježan. Učenici iz rubnih dijelova općine svakodnevno putuju i po više sati kako bi stigli do škole.
„To nije lako, ni za njih ni za njihove obitelji,“ kaže Potkonjak. „Svi u školi smo svjesni koliko je to naporno i pokušavamo im olakšati kroz dodatnu podršku.“
Kad je riječ o tehnologiji, škola se suočava s još jednim izazovom – nabava i održavanje računalne opreme.
„Tehnologija se neprestano mijenja, a mi moramo pratiti trendove,“ ističe ravnatelj, „ali to je izuzetno skupo.“ Stalna potreba za nadogradnjom informatičke opreme predstavlja ozbiljan financijski teret za školu. No, unatoč ograničenim sredstvima, Potkonjak ističe da škola ulaže velike napore kako bi učenici imali pristup modernim tehnologijama.
Unatoč svim ovim izazovima, Osnovna škola Sunja uspijeva ponuditi kvalitetnu nastavu i poticati kreativnost kod svojih učenika. „Jedna od stvari na koju smo posebno ponosni je školska zadruga,“ kaže ravnatelj. Učenici su uključeni u brojne aktivnosti poput uređenja školskog okoliša, brige o voćnjaku i plasteniku te keramike.
„To im omogućava da kroz praktičan rad razvijaju svoju kreativnost i uče korisne vještine,“ kaže Potkonjak s ponosom. Te aktivnosti ne samo da ih potiču na rad, već ih osposobljavaju za svakodnevni život i razvijaju njihovu samostalnost.
Gledajući prema budućnosti, škola ima jasnu viziju.
„Uvođenje više praktične nastave je nužno,“ smatra Potkonjak, „jer naši učenici moraju biti spremni za izazove svakodnevnog života.“ Iako se nalazi u ruralnom području, škola se trudi pružiti obrazovanje koje je u korak s vremenom, prilagođeno suvremenim potrebama.
Potkonjak na kraju razgovora izražava zadovoljstvo suradnjom s lokalnom zajednicom i općinom.
„Imamo zajednički cilj – osigurati kvalitetno obrazovanje i poticajno okruženje za naše učenike, unatoč specifičnim izazovima sredine u kojoj radimo,“ zaključuje on. Ta zajednička vizija daje snagu školi da nastavi ulagati u budućnost svojih učenika, pripremajući ih za svijet koji se neprestano mijenja.
Sanja Blažević
Dozvoljeno prenošenje sadržaja uz objavu izvora i autora.
(Članak je napisan uz financijsku potporu Agencije za elektroničke medije temeljem Programa ugovaranja novinarskih radova u elektroničkim publikacijama – Poticanje kvalitetnog novinarstva 2024.)