Medijska pismenostVijesti

Može li se manipulirati vijestima?

Može li se od dobivenih informacija napraviti samo jedna vijest ili se pak s tim podacima može manipulirati i prikazati ih na više različitih načina učili su učenici  trećih razreda farmaceutskog smjera Srednje škole Viktorovac Sisak koji su sudjelovali na edukativnoj radionici Medijska pismenost na potresom stradalom području Sisačko-moslavačke županije – faza 2 koji je financiran sredstvima Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade. Ovaj projekt tijekom 2023. godine provodi Udruga za promicanje pozitivnih vrijednosti u društvu – Dobre priče.

Učenici su, nakon predavanja o osnovama medijske pismenosti, dobili priliku sami sudjelovati u cjelokupnom procesu kreiranja  televizijskog medijskog sadržaja pa su tako sudjelovali na fingiranoj konferenciji za medije kojoj je trema bila zabrana korištenja mobitela u školskim prostorima, sami su smišljali i postavljali pitanja, a potom pisali vijest i učili kako se može manipulirati sadržajem. Jedan je tim dobio dobio zadatak pripremiti isključivo korektnu vijest s konferencije za medije, dok je drugi tim imao zadatak s istim podacima izraditi manipulativnu vijest kojoj je cilj bio ipak malo ovu zabranu korištenja učiniti upitnom.

I zato, zaključili su i sami mladi, teško je biti nepristran kad o nekim stvarima već imamo svoj izgrađeni stav i zato su najavili kako će sadržaje koje primaju putem medija ubuduće ipak kritičnije primati.

 

K.D.