Digitalna ovisnostMedijska pismenostVijesti

Medijska manipulacija – kako je prepoznati?

Da su medijski pismeni potvrdit će većina učenika osnovnih i srednjih škola, no znaju li uistinu srednjoškolci što u praksi znači biti medijski pismen? Odgovor na ovo pitanje pokušat će u edukativnim radionicama utvrditi predstavnici Udruge Dobre priče koji na području Sisačko-moslavačke županije provode projekt Medijska pismenost na potresom stradalom području koje je financirano od strane Središnjeg državnog ureda za mlade i demografiju.

Prva radionica održana je u Srednjoj školi Viktorovac u Sisku, a polaznici radionica imali su priliku naučiti da nije baš sve što pročitaju i vide u medijima i na društvenim mrežama točno, odnosno da se objavljenim sadržajima može manipulirati na više načina. Tako su i sami, izrađujući vijesti, imali priliku manipulirati njihovom izradom. U suradnji sa svojim mentorima Karmen Valentom, Igorom Ahmetovićem i Draženom Suvićem, izradili su vijest, ali i istraživali i sami pronalazili načine kako se tom istom vijesti može manipulirati i prenijeti je u posve novom kontekstu.

-Srednjoškolci su bili odlični i oduševila me njihova brzina stjecanja novih znanja. Imali su priliku naučiti kako se stvara vijest za TV, radio i za web platforme, ali najvažnije je što su mogli vidjeti kako se isti sadržaj može plasirati na više načina i tako manipulirati čitateljima i gledateljima. Zato smo i smatrali da su ovakve radionice konkretni načini edukacije mladih o kritičkom načinu prihvaćanja medijskih sadržaja i ne podlijeganja trendovima – naglasila je predsjednica Udruge Jasmina Jovev najavljujući nastavak projekta u drugim gradovima SMŽ.