Digitalna ovisnostNovoObrazovanjeVijesti

Glinski srednjoškolci izrađivali vijesti za TV i web portale

Koliko smo medijski pismeni i razmišljamo li kritički u svakodnevnoj konzumaciji sadržaja s interneta i društvenih mreža bila je tema radionice koju je udruga Dobre priče iz Siska održala s gimnazijalcima iz Srednje škole Glina. U sklopu ovog projekta, financiranog od strane Središnjeg drzavnog ureda za demografiju i mlade, gimnazijalci su i samostalno stvarali vijesti kao TV prilog i web vijest, a naučili su i kako se lako može manipulirati objavljenim sadržajima. Upravo je zato iznimno bitno razvijati kritičko mišljenje kod mladih.

Naime, istraživanja pokazuju kako su hrvatski srednjoškolci medijski pismeni u smislu tehničkih vještina poput pristupanja sadržaju, upravljanja sadržajem ili surfanja internetom, dok bi trebalo jačati kognitivne spoosbnosti učenika kako bi im se pomoglo da postanu bolji u analiziranju i procjenjivanju medijskih sadržaja i načina njihove proizvodnje.  Upravo zato preporuke Europske komisije,  nakon provedenog pilot testiranja medijske pismenosti u 7 država EU među kojima je i Hrvatska, su da je nužno podizanje razine savjesti o važnosti medijske pismenosti, kao i o potrebi za poboljšanjima na medijskom obrazovanju u školama što udruga Dobre priče i čini.