Digitalna ovisnostNovoVijesti

Medijska pismenost u Hrvatskoj Kostajnici

Gotovo 70 posto hrvatskih srednjoškolaca svakodnevno se informira putem društvenih mreža i internetskih portaka, dok tiskane medije i radio kao izvor informacija gotovo niti ne koriste. Rezultati su ovo Istraživačkog izvještaja političke pismenosti učenika završnih razreda srednjih škola u RH za 2021. godinu. No, primaju li mladi pročitane sadržaje i kritički? Rezultati EduMedia testa upozoravaju kako naši srednjoškolci imaju nisku razinu kritičkog razmišljanja, da ne razumiju dobro kako funkciniraju mediji, te da se ne znaju zaštiti od manipulacija i dezinformacija. Zato je udruga Dobre priče nastavila provođenje projekta Medijska pismenost na potresom stradalom području SMŽ,  financiranog sredstvima Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade, u Srednjoj školi Ivana Trnskog u Hrvatskoj Kostajnici. Gimnazijalci su tako imali priliku dobiti neka nova saznanja o funkcioniranju medija, načinima na koje se manipulira u medijima i kako  prepoznati lažne vijesti i reklame unutar informativnih sadržaja.  S obzirom da se najbolje uči konkretnim radom gimnazijalci su sami izrađivali televizijsku vijest na temu života mladih u Hrvatskoj Kostajnici, a uz vodstvo Igora Ahmetovića imali su priliku naučiti kako se s istim činjenicama može različito obraditi neka tema. I to je jedan od načina da nauče kako svaku informaciju koju dobiju putem medija moraju kritički analizirati i nikada je bezuvijetno prihvatiti.