Treba li uvesti uređeje za ometanje internetskog signala u škole?
Premda su svi učenici radionice Medijske pismenosti na potresom stradalom području Sisačko-moslavačke županije – faza 2, održane u Srednjoj školi Viktorovac u Sisku bili kategorički protiv ovakve ideje na radionici su morali napraviti neovisan izvještaj s fingirane konferencije za novinare. Teško su se odupirali da u vijest umetnu svoj stav, no zato su u drugom dijelu dobili mogućnost s mentorima izraditi medijski sadržaj za TV i društvene mreže kojim su manipulirali informacijama dobivenima na konferenciji za medije. Premda su za izradu oba sadržaja koristili informacije s presice učenici su naučili na koje se konkretne načine može izmanipulirati medijski sadržaj.
Osim toga, učenici su imali priliku naučiti sve o osnovnim pojmovima informacijskog poremećaja, te s mentorima proći kroz alate koji im daju mogućnost provjere točnosti medijskog sadržaja i kako ustvari kritički promišljati sadržaje koji su im dostupni na Internetu.
-Vrijednost je ovog projekta u konkretnom stjecanju znanja kroz radionce o načinima manipulacije medijskim sadržajima i stvaranju svjesnoti o tome kako je ustvari lako nekritički prihvatiti sadržaje s društvenih mreža ili općenito s Interneta. Djeca i mladi, naši digitalni urođenici, nisu svjesni kako je lako manipulirati sadržajem i koliko je ustvari bitno da im damo alate kojima će znati provjeriti je li neki podatak uistinu točan i kritički ih prihvatiti – komentiala je predsjednica udruge Dobre priče Jasmina Jovev.
Projekt Medijska pismenost na potresom stradalom području SMŽ – faza 2 financiran je sredstvima Srdišnjeg državnog ureda za demografiju i mlade, a provodi se u partnerstvu sa Srednjom školom Viktorovac.
Koraljka Djetelić