Medijska pismenost

Čak 60 posto učitelja smatra da nije kompetentno predavati medijsku pismenost

Iako dobro prepoznaju senzacionalizam i znaju kritički procijeniti izvore informacije, oko 60 posto učitelja smatra da nisu dovoljno educirani ni kompetentni za predavati medijsku pismenost. Teško im je i kreirati medijski sadržaj, a u nastavi Hrvatskog jezika, kao i u razrednoj, nemaju dovoljno prostora zbog ograničene satnice. Zato njih više od 50 posto podržava ideju da medijsko obrazovanje postane zaseban izborni predmet na kojem bi se obrađivali sadržaji za koje inače nema mjesta ni vremena. Podaci su ovo iz istraživanja medijskih kompetencija koje je provelo početkom 2022. godine Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu.  Iako su svjesni da im nedostaje kompetencija za rad s djecom u ovom području, kako prenosi srednja.hr, tek je manji broj učitelja sudjelovao u programima neformalnog medijskog obrazovanja, 12,6 posto učitelja razredne nastave i 21,9 posto učitelja Hrvatskoga jezika. Više od polovina učitelja, točnije njih 52 posto zato podržava ideju da medijsko obrazovanje bude zaseban, izborni predmet. Takav bi predmet omogućio obrađivanje onih sadržaja za koje nastava Hrvatskog jezika ne ostavlja prostora. Izbori predmet posvećen medijskoj pismenosti bio bi predviđen za učenike koji žele naučiti više, a mogli bi ga predavati. Isto istraživanje pokazalo je kako  70 posto učitelja smatra da zna prepoznati senzacionalizam u medijima, a čak 74 posto zauzima kritički stav prema izvorima informacija. Čine to tako što traže izvor informacija kada vide da dva medija različito izvještavaju o istom događaju. Kada su u pitanju društvene mreže, tamo baš i ne objavljuju; ne kreiraju profile, stranice ni grupe, niti snimaju audio ili video sadržaj, njih više od polovine ispitanih. Nastavnici ne kreiraju medijske sadržaje za nastavu jer, kako ističu u ovom istraživanju, imaju premalo vremena. Satnica je ograničena, previše sadržaja moraju ispredavati i ne moraju dovoljno vremena da bi se kvalitetnije bavili medijskim obrazovanjem. U nastavi Hrvatskog jezika tako, navodi se, tek 10 posto satnice može biti posvećeno medijskoj pismenosti.
J.J.