Više od 60 posto mlađih od 13 godina otvorilo profile na društvenim mrežama
Premda otvaranje profila na društvenim mrežama nije dozvoljeno djeci mlađoj od 13 godina čak 61 posto mladih u Hrvatskoj otvorilo je profil prije ove dobne granice. Posebno zabrinjava podatak da je 5 posto mladih otvorilo profil u dobi od 7 ili 8 godina, a njih 16 posto s 9 ili 10 godina. Podaci su ovo iz ankete koju su zajednički proveli UNICEF i HURA na 1092 ispitanika u dobi od 16 do 19 godina u svim hrvatskim županijama, a cilj je ankete bio provjeriti svjesnost o funkcioniranju digitalnog marketinga među mladima. Dok djeca i mladi primjećuju da ih u njihovim pretraživanjima prate oglasi s mrežnih stranica koje su posjetili, 59 posto mladih, te oglasa u moblilnim aplikacijama, 89 posto, ipak 34 posto ispitanika nije znalo da na mrežnim portalima postoje plaćeni tekstovi, a 14 posto uopće ne zna ni razlikovati plaćene od standardnih tekstova. Ono na što roditelji posebno trebaju pripaziti je da maloljetnici dijele svoje osobne podatke na internetu, ponajviše svoj broj mobitela, čak 35 posto ispitanika, te osobnu fotografiju.
Stoga je UNICEF predstavio i preporuke za odgovoran digitalni marketing i oglašavanje prema djeci, među kojima se ističu kako djeca ne smiju biti izložena oglašavanju hrane s mnogo masti, šećera ili soli ili dobno ograničenih proizvoda, prikriveno brendirano oglašavanje mora biti pravilno označeno kao takvo, da oglašivači moraju voditi računa o zaštiti osobnih podataka djece i mladih, te da promoviranje proizvoda od strane influencera na digitalnim medijima uvijek treba biti označeno kao oglašavanje na način koji je djeci jasan i prepoznatljiv.