MladiStartUp generacijaVijesti

Uloga marketinga u poslovanju

U svijetu poduzetništva često se čuje rečenica: „Najbolji proizvod prodaje sam sebe.“ Iako je kvaliteta proizvoda ili usluge presudna, istina je da bez marketinga ni najbolji proizvod ne može pronaći put do kupca. Marketing je most između ideje i tržišta, alat koji omogućuje da vaša priča dođe do pravih ljudi u pravo vrijeme.

Za mlade poduzetnike, razumijevanje osnovnih principa marketinga jednako je važno kao i poznavanje financija ili izrada poslovnog plana.

Marketing nije samo oglašavanje ili prodaja – to je sveobuhvatan proces kojim poduzetnik istražuje tržište, prepoznaje potrebe kupaca, razvija ponudu i komunicira je na način koji stvara vrijednost za obje strane. Drugim riječima, marketing je strategija stvaranja odnosa s kupcima.

 

Osnovni principi marketinga

  1. Poznavanje tržišta i kupaca

Bez razumijevanja kome se obraćate, svaki napor u marketingu pada u vodu. Istraživanje tržišta, ankete i analiza konkurencije pomažu poduzetnicima da prepoznaju što kupci žele, koliko su spremni platiti i kako donose odluke.

  1. Pravilo „4P“

Jedan od temeljnih modela marketinga je 4P – proizvod (product), cijena (price), distribucija (place) i promocija (promotion). Mladi poduzetnici moraju uskladiti ova četiri elementa:

  • Proizvod – mora rješavati problem ili donositi korist.
  • Cijena – mora biti konkurentna, ali i održiva.
  • Distribucija – način kako proizvod stiže do kupca (online, trgovina, dostava).
  • Promocija – kanali kroz koje se šalje poruka (društvene mreže, reklame, događanja).
  1. Dosljednost brenda

Poruke koje šaljete kroz različite kanale moraju biti ujednačene. Ako se na Instagramu predstavljate kao inovativni i moderni, a u poslovnim pregovorima djelujete staromodno, šaljete zbunjujuće signale.

  1. Vrijednost za kupca

Kupci ne kupuju samo proizvod, već i iskustvo. Uspješan marketing ističe rješenje problema, emociju i koristi koje proizvod donosi, a ne samo tehničke karakteristike.

 

U digitalnom dobu, mladi poduzetnici imaju prednost – odrastali su uz društvene mreže i digitalne alate. To im daje mogućnost da relativno jeftino i brzo dođu do šire publike.

  • Društvene mreže (Instagram, TikTok, LinkedIn) pružaju platformu za promociju i izravnu komunikaciju s kupcima.
  • SEO i web stranice pomažu u povećanju vidljivosti na tražilicama.
  • E-mail marketing i newsletteri omogućuju izgradnju dugoročnog odnosa s kupcima.
  • Online oglašavanje (Google Ads, Facebook Ads) pruža ciljano oglašavanje s mjerljivim rezultatima.

Mnogi hrvatski startupi uspjeli su upravo zahvaljujući inovativnom marketingu. Umjesto skupih kampanja, koristili su društvene mreže, viralne sadržaje i „priče iz pozadine“ kako bi privukli kupce. Jedan od primjera je mladi tim koji je lansirao proizvod putem crowdfunding kampanje – snažna marketinška strategija bila je ključ da privuku stotine prvih korisnika i osiguraju investiciju.

 

Početnici često griješe jer troše previše novca na oglase bez jasne strategije, zanemaruju istraživanje tržišta, kopiraju konkurenciju umjesto da razviju vlastiti identitet te se fokusiraju samo na prodaju, a ne i na izgradnju odnosa.

Marketing je srce poduzetničkog uspjeha. On omogućuje da se ideje pretvore u prepoznatljive brendove, a kupci u vjerne partnere. Mladi poduzetnici koji već u početku shvate važnost marketinga i nauče njegove osnovne principe, imat će ne samo bolju prodaju, već i stabilniji, dugoročniji rast.

U konačnici, marketing nije manipulacija – to je umijeće stvaranja vrijednosti i priče koja povezuje poduzetnika i zajednicu.

Jasmina Jovev/Koraljka Djetelić

 

Članak je napisan uz financijsku potporu Agencije za elektroničke medije iz Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija za 2025. godinu.

Skip to content