Medijska pismenost

Školske uniforme u srednjim školama, da ili ne?

Ravnateljica srednje škole, na fingiranoj konferenciji za novinare, izvjestila je novinare kako se u njenu srednju školu uvodi obveza nošenja školskih uniformi. Novinari, učenici i polaznici radionice, iznimno su bili protiv takve odluke, no njihov je zadatak bio izraditi vijest a da se u njoj ne može isčitati njihov stav . Koliko je to teško sami su uvjerili polaznici radionice Medijske pismenosti na potresom stradalom području Sisačko-moslavačke županije-faza 2, koja se provodila u Srednjoj školi Viktorovac u Sisku. U sklopu ovog projekta, financiranog od strane Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade, polaznici radionica udruge Dobre priče dobili su mogućnost naučiti što je to informacijski poremećaj i kako ga prepoznati, te na koji način kritički prihvaćati sadržaje s kojima se susreću u medijima. Učenici su s mentorima izrađivali TV vijest i vijest za društvene mreže pa su  takvim načinom rada sami naučili kako se može manipulirati sadržajima koje oni konzumiraju. Učenici su naučili i što je to informcijski poremećaj, koje su njegove faze i akteri, te koji su alati zahvaljujući kojima mogu kritički prihvaćati medijske sadržaje.

U dosadašnjim projetkima medijske pismenosti uočili smo kako je naveći problem kod srednjoškolaca što su već dugo korisnici društvenih mreža i Interneta ipćenito, no da nisu razvili alate kritičkog prihvaćanja tih istih medijskih sadržaja. Nametnute forme ljepote i općenito izgleda, kod djevojaka, te tik tok izazovi vezani koji mogu biti opasni po život ono je što zaokuplja našu djecu, a na nama roditeljima i obrazovnom sustavu je ih naučimo kako na kritički način prihvaćati takve sadržaje. Zato smo se kao udruga odlučili i napraviti jedan ovakav projekt gdje mi, kao iskusni novinari, s mladima izrađujemo medijske sadržaja i pokazujemo im kako je ustavi lako manipulirati tim sadržajima i zašto je bitno znati kritički prihvaćati takve sadržaje – pojasnila je predsjednica udruge Dobre priče Jasmina Jovev.