Kako se izražavati pred publikom i biti uvjerljiv
Javni nastup predstavlja ključnu vještinu koja se razvija kroz praksu i koja ima veliki utjecaj na osobnu i profesionalnu komunikaciju. Radionica o javnom nastupu, koju smo proveli s učenicima Srednje škole Viktorovac Sisak u sklopu Edukativne tiktologije, imala je za cilj pružiti priliku mladim ljudima da steknu samopouzdanje, usmjere svoje komunikacijske vještine i razviju sposobnost izražavanja pred publikom. U današnjem društvu, kada je važno biti sposobnim za izražavanje mišljenja, uvjeravanje drugih i usmjeravanje javne pažnje, ovakve radionice igraju ključnu ulogu u osobnom i profesionalnom razvoju učenika.
-Cilj radionice je pomoći učenicima da steknu osnovne vještine potrebne za uspješan javni nastup. Kroz teorijski dio i praktične vježbe omogućili smo učenicima da prepoznaju vlastite snage i slabosti u komunikaciji, te da nauče tehnike koje im mogu pomoći da poboljšaju svoj nastup. Drugi cilj radionice nam je biorazviti samopouzdanje kod učenika jer mnogi mladi ljudi imaju strah od javnog nastupa što može negativno utjecati na njihove akademske i profesionalne uspjehe. Kroz razne metode rada učenicima smo pokazali načine kako se nositi s nervozom, kako se pripremiti za nastup i kako se opustiti tijekom govora – pojasmila je voditeljica radionice Jasmina Jovev.
Tijekom ove radionice srednjoškolci su naučili o važnosti govora u javnosti, njegovim prednostima, ali i izazovima s kojima se suočavaju govornici. Govorilo se i o razvijanju straha od javnog nastupa, te su se analizirali uzroci straha i nesigurnosti pri javnom nastupu te su se kroz grupne diskusije razmjenjivala iskustva i strategije za smanjenje stresa.
-S učenicima smo prošli module uvoda u javni nastup, pripreme za nastup, neverbalne komunikacije, kontrole stresa i nervoze i interakcije s publikom, a u praktičnom dijelu dobili su priliku sve stečeno znanje primijeniti i na samom javnom nastupu. Premda je, naizgled, jednostavno nastupati učenici su se ipak našli pred izazovom kada im je tema za njihov javni nastup bila predstavljanje sebe.
Naime, učenici su održali svoje govore pred grupom, a svaka prezentacija bila je praćena povratnim informacijama od mentora i drugih učenika čime se osiguralo da učenici dobivaju konkretne savjete za poboljšanje svojih nastupa. Radionice o javnom nastupu inače pružaju učenicima priliku da se oslobode straha od govorenja pred publikom, razviju svoje komunikacijske vještine i steknu samopouzdanje. Uz tehniku i praksu, učenici ne samo da će poboljšati svoje javne nastupe, nego će također naučiti kako se učinkovito izražavati u različitim životnim situacijama jer te vještine mogu im biti korisne od sadašnjih školskih prezentacija do profesionalnih nastupa u budućnosti. Svaki od učenika koji uspješno ovladaju svojim javnim nastupom stekao je dodatnu vještinu u današnjem brzom i umreženom svijetu– zaključila je Jovev.