MladiVijesti

Kako lakše preživjeti povratak u školske klupe?

Savjeti iz prve ruke:  Irena Barišić Milunić, dipl. socijalna radnica, voditeljica Savjetovališta za djecu i mlade GDCK Sisak

 

˝…bojim se odlaska u školu? Nije u ove dvije godine bilo baš odlaska u školu tako da se nisam baš najbolje uspjela povezati s vršnjacima? Uglavnom smo većinu stvari radili online pa ne znam kako će to izgledati kad budemo fizički na nastavi, malo me to plaši? Zbog potresa naša škola više nije uporabljiva, koristit ćemo neki novi prostor, to mi je baš žao? Znam da trebam učiti i svaki put si to kažem na početku godine ali zbilja nemam volje i nemam baš neku koncentraciju? Nemam pojma kako će to baš sve izgledati na samoj nastavi, mrzim maske? Veseli me povratak u školu zbog druženja s prijateljima ali nikako zbog samog učenja? Što će biti ove godine s maturom, pišemo po novom programu i užasno me već sada strah? ˝

Sve su to neka od brojnih pitanja koja proteklih dana prije povratka u školske klupe, odnosno početka nove školske godine čujemo od djece, mladih, ali i roditelja. Početak školske godine u značajnom dijelu kod djece i mladih zna biti vrlo stresan, a posebno se to iščitava u ovim okolnostima izazvanih pandemijom i potresima. Svjedoci smo porasta anksioznosti, strahova, depresije, nedovoljne motivacije za učenje kod djece i mladih što svakako traži pružanje podrške i pomoći odgovornih da što lakše započnu ovu školsku godinu. Uz pandemiju i traumatska iskustva potresa djeca i mladi svako su doživjela i niz drugih promjena u smislu prijateljskih odnosa, odnosa unutar obitelji, gubitak rutine što ih je svakako učinilo ranjivijim. Stoga bi svakako bilo važno da povratku u školu naglasak damo na psihološkoj dobrobiti mladih, odnosno njihovom mentalnom zdravlju, a tek onda ocjenama.

Iznimno je važan ovaj povratak u školu i redovni odlazak na nastavu jer prije svega daje mladima osjećaj pripadanja, predvidljivosti , strukturu što im je u ovom periodu nedostajalo te svakako utječe na samopouzdanje.

Obzirom na još uvijek neizvjesnu situaciju vezanu za pandemiju najvažnije je da mladi dobiju što jasnije informacije i upute o tome kako će se odvijati nastava, koja će to biti pravila, mjere. Dostupne, jasne informacije i upute u značajnoj mjeri doprinijet će učenici budu manje uznemireni. Bilo bi važno od strane svake škole upoznati učenike sa svime što škola čini vezano za zdravlje te ih potaknuti na važnost njihove uloge u tome da ostanu zdravi. Prioritet je na strpljenju, podršci, razumijevanju dok učenje i izvršenje obveza treba prilagoditi mogućnostima koje svaka mlada osoba ima u ovome trenutku. Uz iskrenost, razumijevanje, sigurnost, empatiju silno nam je važan optimizam pa osim uputa i mjera pronaći i usmjeriti se na pozitivne aspekte polaska u školu.

Svakako je važno potaknuti roditelje, djecu i mlade ukoliko se nakon polaska u školu jave određene poteškoće koje otežavaju funkcioniranje djeteta te koje traju ili se pogoršavaju da potraže podršku i pomoć pedagoške službe u školi, u nekom od Savjetovališta za djecu, mlade i roditelje, Centru za socijalnu skrb/Obiteljskom centru…

Voditeljica Savjetovališta za djecu i mlade GDCK Sisak:

Irena Barišić Milunić, dipl. socijalna radnica

Izvor:https://mladihr.hr/pocetak-nove-skolske-godine/